Raseborg-opisto im memoriam

Vihoviimeinen kurssiviikonloppu Raseborg-opistossa

järjestettiin luottamusmiesten ajankohtaispäivien nimellä 15.-16.6.2013.

Kurssi oli järjestetty siten, että myös perheet saivat osallistua; lapsille ja muille perheen jäsenille oli omaa ohjelmaa, lauantaina mm. tutustumiskäynti Tytyrin kaivosmuseoon Lohjalla.

Kurssin avasi JHL:n toimialajohtaja Päivi Niemi-Laine ja saivatpa muutamat muutkin henkilökunnan edustajat puheenvuoron, mukana aloittavan JHL-opiston rehtori Anne Karjalainen.

Kurssilaisia oli kokoontunut paikalle ihan kiitettävä joukko. Varsinaisen kurssin aiheena oli TALOUS eri vinkkeleistä tarkasteltuna. Kouluttajana toimi KTM Arto Suninen; kerrassaan loistava kouluttaja joka osasi tehdä kuivasta tilastostakin mielenkiintoisen. Harmi että aivan kaikki (allekirjoittanut mukaan luettuna) eivät enää jaksaneet koko sunnuntaita paneutua täysillä tärkeään aiheeseen.

Sunnuntaina iltapäivällä suoritettiin harras ja surullinen lipun lasku opiston etupihalla. Näin päättyi eräs aikakausi, jonka alku on jo vuodessa 1963 ja Karjaan kurssikodissa.

Kuvat copyright (©) Markku E. Vihavainen, paitsi Tytyrin kuvat  © Tarja Pellberg-Vihavainen ja lipunlaskukuvat  © Marjo Perera.

Väkeä oli kertynyt monitoimisaliin / auditorioon mukavasti
Henkilökunta höpöttää
KTM Arto Suninen, talousguru ja loistava kouluttaja.
Viirivitriini ruokalan käytävällä loisteli jo tyhjyyttään...
Tytyrin kaivosmuseo
RUOKAA!
Ulkiona kesä oli kukkeimmillaan...
Monitoimitilan eteen kasatusta rompetorista löytyi mm. pelejä, kirjoja ja tekstiilejä.
Saunan pukuhuoneen seinältä
Allasosasto; ikkunan takana legendaarinen Huvimylly-ravintola
Näkymä sisäpihalta järvelle
Sinne jäi nostalginen kaktus-teoskin
Sunnuntaina sisäpihalla järjestetty Potkuhousut-show vetosi pikkuväkeen.
Lipun lasku
Historiaa