Windows Media -videoleikeliittoräppi.avi (8.5 MB)
Se legendaarinen liittoräppi. Starring Jarkko Eloranta. Also: Teija Asara-Laaksonen, Päivi Niemi-Laine

JHL:n sivuilta voit klikata selkeämmän version, jossa sanoistakin saa selvää, mutta tuo yllä oleva oli ensimmäinen netissä julkaistu versio!

Hallitus tuottaa myös lämpimiä neuleita
Ministeri Henna Virkkunen kertoi kuntauudistuksesta ja siihen liittyvistä asioista.

LUE LISÄÄ JHL:N UUTISSIVUILTA

Edustajisto 13.-14.11.2013

Täällä alkoi JHL:n edustajiston sääntömääräinen syyskokous 13.11.2013 kello 10:00. Paikka on siis Rantasipi Airport Congress Center Vantaalla.
Kokouksen puheenjohtajisto ja sihteeri
Ennen päiväruokailua piti JHL:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta ajankohtaisen työmarkkinakatsauksen.
Mikkeliläinen Jarno Strengell teki aloitteen TV-kampanjasta JHL:n näkyvyyden ja tunnettuvuuden edistämiseksi, mutta esitys ei mennyt edustajistossa läpi.uden
Ruokaa. Päivä päättyi hyvään illalliseen
Työmarkkina-rap; Starring Jarkko Eloranta, Teija Asara-Laaksonen ja Päiivi Niemi-Laine
Ja iltatanssit

Tältä sivulta saatte pienellä tai kohtalaisella viiveellä lukea raportointia paikan päältä.

Tiistain ryhmäkokousten pohjalta saattoi jo arvata, että uuden hallituksen jäsenen valinnasta Pirkanmaalle tulee mielenkiintoinen. Ja farssihan siitä tuli. Kaikista perinteistä ja hyvistä tavoista poiketen sos.dem.ryhmä päätti ruveta valitsemaan vasemmistoliitolle ehdokasta hallitukseen. Reilun tunnin mittaisen kokoustauon ja neuvottelujen sekä ryhmäkokousten jälkeen asiassa päästiin lopulta kaikkia tyydyttävään lopputulokseen ja hallitukseen valittiin Minna Minkkinen (vas.) Tampereelta.

Demariryhmällä itsellään oli kiistaa pääkaupunkiseudulle valittavasta hallituksen jäsenestä ja osin tästä kai johtui tuo yllä kerrottu näytelmäkin. Monelle jäi aika paha maku suuhun.

Toivottavasti edustajisto otti tästä opikseen eikä vastaava pääse enää toistumaan. Hetken aikaa näytti jo siltä, että koko vasemmistoliiton ryhmä marssii ulos kokouksesta. Läsnä olleena voin sanoa, ettei tilaisuus tuntunut siinä vaiheessa Suomen suurimman ammattiliiton ylimpien päätöksen tekijöiden kokoukselta, vaan Sirkus JHL:ta, pääosassa 112 pelleä (muistaakseni niin monta edustajaa meitä on täällä paikalla).

Iltapäivä kului mm. aloitteiden ja toimintasuunnitelman käsittelyssä. Mikkeliläisen Jarno Strengellin aloitteesta TV-mainoskampanjan järjestämisestä suoritettiin koeäänestys, jossa aloite hävisi selvästi. Allekirjoittanutkin kannatti aloitetta, joten taas tuli turpiin... ;-)

Kokous keskeytettiin keskiviikon osalta noin kello 17:15. Kokous jatkuu torstaina kello 09:00.

Keskiviikko päättyi herkulliseen illalliseen ja tunnelmallisiin jortsuihin.

Torstaina jatkettiin siitä, mihin keskiviikkona jäätiin. Kokous alkoi alkuperäisestä aikataulusta poiketen jo kello 08:30, mutta vanhahan tietysti oli jo hyvissä ajoin paikalla. Aloitteet ja päätöslauselma tulivat käsiteltyä, samoin moni muu asia. Varsinainen kokous päättyi kello 12:00.

Lounaan jälkeen jatkettiin edustajiston koulutuksella aiheena liiton markkinointikonsepti ja liittostrategian toimeenpanoa tukevat vaikuttavuusindikaattorit / mittarit.

Markku Vihavainen

edustajiston jäsen