Jäsenedut

ESPOON JULKISTEN JA TEKNISTEN ALOJEN TYÖNTEKIJÄT JHL ry tarjoaa jäsenistölleen lukuisia rahan arvoisia jäsenetuja mukaan lukien kaikki Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n palvelut ja edut.

Yhdistyksemme jäsenenä käytössäsi on paikallisen luottamusmiesverkoston tuki ja turva. Ota rohkeasti yhteyttä luottamusmieheesi jos työnantajan kanssa tulee erimielisyyksiä tai epäilet sinua kohdellun sopimusten vastaisesti.

Mikäli luottamusmiehesi ei saa aikaan yksimielisyyttä esimiehesi kanssa, hoitaa yhdistys pääluottamusmiehen johdolla neuvottelut laitos- tai kaupunkitasolla. Ellei näissä neuvotteluissa saavuteta yksimielistä neuvottelutulosta, pyytää yhdistys keskusneuvottelu- tai oikeusapua liitolta. Vain yhditys voi tehdä liittoon oikeusapu- tai keskusneuvottelupyynnön; yksittäisten henkilöiden anomuksia ei käsitellä.

Yhdistyksemme myös neuvottelee ja allekirjoittaa jäsenistöämme koskevat paikalliset sopimukset.

Jäsenistömme käytössä on yhdistyksen oma vapaa-ajan kiinteistö Marjarinne, jota jäsenemme perheineen voivat käyttää maksutta kesäaikana.

ESPOON JULKISTEN JA TEKNISTEN ALOJEN TYÖNTEKIJÄT JHL ry järjestää jäsenmatkoja ja -tapahtumia mikäli osallistujia on riittävästi. Lisäksi yhdistys maksaa pientä avustusta moniin liiton järjestämiin tilaisuuksiin osallistumiseen.

Samoin sinulla on yhdistyksen jäsenenä mahdollista anoa apurahaa esimerkiksi liiton järjestämään palkattomaan koulutukseen, mikäli yhdistyksen hallitus katsoo, että siitä on jotain hyötyä yhdistykselle. Tämä edellyttää yleensä toimimista luottamusmiehenä tai muussa yhdistyksen tehtävässä. Jos siis käyt vaikkapa pitsinnypläyskurssin liiton tai SAK:n opistolla, ei yhdistys maksa kurssista avustusta ellet sitten aio ryhtyä vetämään yhdistyksessä omaa opintokerhoa aiheesta.

Ja tietenkin käytössäsi ovat kaikki liiton ja työttömyyskassan tarjoamat jäsenedut, kuten työttömyysturva, vapaa-ajan vakuutus, erilaiset jäsenalennukset, valtakunnalliset jäsentapahtumat jne. Katso lisää liiton jäseneduista TÄÄLTÄ.