Kansainvälinen toiminta

Yhdistyksellä ei ole viime vuosina ollut varsinaista omaa kansainvälistä toimintaa.  Yhdistyksen solidaarisuuslähettiläänä (ent. kansainvälisten asiain tiedottaja) toimii Otto Helpi (yhteystiedot)

Tutustu myös näihin:

SAK:n kansainvälinen toiminta

JHL:n kansainvälinen toiminta

EPSU The European Federation of Public Service Unions (englanniksi / in english)

Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASK

Eesti Ametiühingute Keskliit EAKL ("Viron SAK") (Kielet: Viro, venäjä, englanti)

LO ("Ruotsin SAK") (ruotsiksi / på svenska)

http://www.ituc-csi.org/ Ammattiyhdistysliikkeen maailmanjärjestö ITUC (englanniksi / in english)

FinUnions suomalaisten palkansaajakeskusjärjestöjen SAK:n, STTK:n ja Akavan yhteinen edustusto Brysselissä

KIINNOSTAAKO KANSAINVÄLINEN AY-TOIMINTA?

Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK on suomalaisen ay-liikkeen kehitysyhteistyöjärjestö, jonka hankkeiden kautta kehittyvien maiden ammattiliittoja autetaan vahvistamaan verkostojaan, parantamaan osaamistaan ja puolustamaan tehokkaammin jäsentensä oikeuksia.

SASKin näkemyksen mukaan kestävin tapa vähentää köyhyyttä on ihmisarvoinen työ, josta maksetaan elämiseen riittävää palkkaa. Tämän takuumieheksi kehittyviin maihin tarvitaan vahvoja ammattiliittoja.

SASKin hanketoiminnan keskeinen tavoite on vahvistaa kehittyvien maiden ammattiyhdistysliikettä ja parantaa sen toimintakykyä niin, että se kykenee tarjoamaan jäsenilleen toimivan vaikutuskanavan omien työolojensa parantamiseen ja yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden edistämiseen.

Liity kannatusjäseneksi!

Miksi?

1. Tuet työtämme oikeudenmukaisemman maailman puolesta.
  2. Saat tietoa kehitysmaiden ay-tilanteesta Työmaana maailma -lehdestä
  3. Voit osallistua mielenkiintoisiin tapahtumiin, erilaisiin koulutuksiin ja seminaareihin globaaleista ja ajankohtaisista aiheista.
  4. Olet hakukelpoinen SASKin talkoomatkoille.

PDF-tiedostoVIRON AY-LIIKE -lyhyt oppimäärä (241 kB)
Markku Vihavaisen kurssityö Viron ay-liikkeen historiasta
PDF-tiedostoOpintomatka.pdf (924 kB)
PIKAYHTEENVETO JHL:n kansainvälisyyskurssin opintomatkasta Barcelonaan 29.11.-2.12.2011.